תנו לרואה חשבון שלכם להכיר אתכם

אם תספר לבעל עסק שהוא יכול לקדם את העסק שלו מהותית על ידי מספר פעולות פשוטות כאשר רוב הפעולות בכלל ללא עלות, הוא יבצע אותן בלי לחשוב פעמיים.

בעלי עסקים רבים לא מבינים לגמרי את המשמעות של רואה החשבון בעסק, ולכן אינם מכירים את הדרך ליצור מעורבות נכונה שלו. להלן מספר פעולות פשוטות לביצוע, אשר יניבו לכם תוצאות בטווח זמן מידי.

כאשר רואה החשבון, בעבודתו השוטפת, מעורב יותר בעסק שלכם אתם זוכים ליותר תשומת לב באותו מחיר! תשומת הלב הזו שווה לכם המון כסף, זמן, ידע וכו', ולכן נדרש רק לדעת מהי הדרך הנכונה לעשות זאת.

מעורבות רואה החשבון רק בדיווחים השוטפים ובדוח השנתי (המוגש מספר חודשים לאחר סיום השנה) לרוב אינה תורמת מהותית לפעילות העסקית השוטפת של החברה. לכן, לפני שנסביר את הדרך הנכונה להשיג תשומת לב חיובית מרואה החשבון, כדאי שנבין מדוע מעורבות מוגברת של רואה החשבון מומלצת.

רו"ח הוא בדרך כלל הישות המרכזית, בעסק קטן, לכל הנושאים הפיננסיים (בעל ניסיון פיננסי והיכרות עם עסקים שונים ומגוונים). היכרות רו"ח את העסק תאפשר לבעל העסק לקבל ליווי, מידע, המלצות, רעיונות וכו' מגורם משמעותי מאוד – באותו המחיר יזכה בעל העסק לתוספת שירות!

מטרת בעל העסק צריכה להיות שרו"ח יחשוב עליו יותר וכן שיכיר את הצרכים הספציפיים שלו מסיבות רבות שעיקרן:

  • בנית תכנוני מס ספציפיים בזמן אמת ולא בדיעבד – יש משמעות מהותית אם מבצעים תכנון מס בזמן אמת – ההשפעה על חבות המס יכולה להיות קריטית.
  • כאשר רואה החשבון מעורב, הוא יכול לתרום בתכנון פעולות צופות פני עתיד ולא לשמש רק כפונקציה של היסטוריון.
  • כמות החוקים, הרגולציה והדרישות מעסק רק הולכות וגדלות. רק רו"ח ש"חי" את העסק יוכל לתת מענה ולמנוע חשיפות בנושאים רבים כגון: בנקים, דיני עבודה, דיני מסים וכו'. חשוב להבין שבמסגרת העבודה מול עסקים שונים, רו"ח מכיר המון תחומים שאינם עיקר עיסוקו וחשובים לתפקוד העסק.
  • רו"ח משמש ציר מרכזי לעסקים רבים ולכן יכול לתרום רבות בנושא של חיבורים עסקיים. כאשר רו"ח מכיר עסק ואת צרכיו הוא יכול לדעת אלו שיתופי פעולה, ספקים, לקוחות, אנשי מפתח וכו' העסק צריך וכמובן שיכול לעזור בכך.

כיום, תפקיד רו"ח השתנה והוא כבר נדרש להוביל לשיפור עסקי הלקוח – להוות פונקציה שמקדמת את העסק. ישנם רו"ח שדואגים להכיר את הלקוחות שלהם לעומק וישנם שמתמקדים בדיווח השוטף או בלקוחות אחרים, ולכן בעל העסק צריך לדאוג לכך שרו"ח שלו יכיר אותו. להלן מספר דרכים לגרום לכך:

  • בקשו מרו"ח שיכין עבורכם הערכת מס פעם בתקופה – בחינת חבות המס הצפויה עוד במהלך השנה.

פעולה זאת גורמת לרו"ח להיפגש עם המספרים שלכם במהלך השנה, ומלבד העובדה שהוא חווה את המספרים שלכם עתה יותר, הוא מקבל אפשרות להשפיע על פעילות העסק בזמן אמת.

  • מומלץ ליזום פגישות תקופתיות (חודשיות, רבעוניות, חציוניות) עם רו"ח ולעדכן אותו במתרחש בעסק – ניתן לחזות בסבירות מאוד גבוהה שתזכו לתובנות מרעננות הקשורות לעסק שלכם.
  • מידי חודש ישנם שינויים הקשורים לדיני המס (חוזרים, חוקים, פסקי דין וכו') – בקשו מרו"ח לקבל עדכונים אישיים הקשורים לעסק שלכם.
  • שתפו את רו"ח בכל פעולה מהותית המתרחשת בעסק כגון חוזה מהותי, העסקת עובד בכיר, פרויקט גדול וכו' – גם אם זה לא ממש קשור לפעילות השוטפת של רו"ח, אתם תגלו שיש לו מה לחדש לכם.
  • בעסק שהניהול הפיננסי שלו מוזנח, מומלץ לבקש שירותים נוספים מרו"ח בדמות תזרים מזומנים, דוח חודשי, בניית תקציב וכו'.

פונקציית רואה החשבון הינה קריטית לכל עסק, ומי שידע להשתמש בה כראוי יזכה ליתרון מהותי!

Facebook
Twitter
LinkedIn